Obowiązek e-doręczeń dla przedsiębiorców.
W dzisiejszym wpisie przypominamy o zmianach dotyczących e-doręczeń, które 1 stycznia 2025 roku weszły w życie a dotyczą przedsiębiorców wpisanych do KRS i CEDG.
E-doręczenia, czyli elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru niesie za sobą obowiązek posiadania przez wybrane podmioty adresu do doręczeń elektronicznych.
Poniżej przedstawiamy harmonogram obowiązku posiadania takiego adresu przez przedsiębiorców:
1 stycznia 2025 r. – przedsiębiorcy, którzy od 1 stycznia 2025 r. rejestrują działalność gospodarczą w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) lub w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEDG).
1 kwietnia 2025 r. – przedsiębiorcy, którzy przed 1 stycznia 2025 r. mieli już zarejestrowaną działalność gospodarczą w KRS.
1 lipca 2025 r. – przedsiębiorcy, którzy przed 1 stycznia 2025 r. mieli zarejestrowaną działalność w CEDG ale złożą wniosek o aktualizację wpisu.
1 października 2026 r. – Przedsiębiorcy, którzy przed 1 stycznia 2025 roku mieli już zarejestrowaną działalność gospodarczą w CEDG a po 1 stycznia 2025 r. nie dokonywali aktualizacji wpisu.
Przypominamy, że adres do doręczeń elektronicznych można założyć na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji:https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-adres-do-e-doreczen-u-publicznego-dostawcy-uslugi-e-doreczenhttps://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-adres-do-e-doreczen-u-publicznego-dostawcy-uslugi-e-doreczen